28 Mayıs 2013 Salı

Bazı Baharatlar Çok Yararlı

Annem çoğu zaman " nasıl yiyorsun bunları böyle yağsız, tuzsuz." diye soruyor bana. Cevabım: " eski bir obezsen ve tekrar kilo almaktan çılgınca korkuyorsan çok da fazla seçeneğin yok." Ben de bilirdim oturup 1.5 iskender üzerine künefeyi mideye indirmeyi. Şimdi bir kebapçıya gitmemem için hiç bir sebebim yok aslında, gidip yiyebilirim. Ama neden gideyim?Ben gerektiği kadar yağlı ve tuzlu yemeğe alıştım, dışarıda yediklerim artık bana çok yağlı geliyor. Özellikle de çok yağlı salatanın tadı o kadar ağır geliyor ki anlatamam.

İnsanların yağsız, tuzsuz; sizinse sağlıklı ve lezzetli gördüğünüz bu yiyecekleri herkese uygun hale getirmenin en kolay yolu baharatlar. Örneğin etiniz tuzsuz geldiyse ve tansiyon hastasıysanız ( yani tuzsuz yemeniz gerekiyorsa) neden etinizi kekikle tatlandırmıyorsunuz?

Haşlanmış sebzeler, kilo vermek isteyenlerin en meşhur yemeğidir. Herkes bana"ıyy gerçekten kabak haşlamasını seviyor musun?" gibi ilginç tepkiler verdiklerinde " evet, gerçekten seviyorum. Hem üzerine sarımsaklı yoğurt, nane ve pul biberle mantıdan çok daha güzel oluyor." diye yanıtlıyorum.

Yoğurt yerken içine biraz çörek otu, ısırgan tohumu ve keten tohumu koyuyorum. Çörek otu ve ısırganın kansere karşı anti-oksidan oldukları sıkça yazılıyor. Zaten sağımız dolumuz kanser riskiyle bu kadar çevriliyken, neden bir de kanserojen gıdalar tüketip ateşe körükle gidelim ki?

Yaşamamız gereken tek bir hayatımız var. Son yıllarını hastalıklarla geçirmemek için şimdiden önlem almamız gerekiyor. Tabii sağlıklı beslendik diye, kanser olma riskimiz sıfır değil malesef. En azından belki önleyebiliriz. Denemekte fayda var :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder