18 Kasım 2012 Pazar

"Salata" Deyip Geçmemek Lazım

   "Bugün çok bir şey yemedim öğlen salata yedim, tavuklu salata." Bu tarz cümleleri yediklerine dikkat etmeye çalışanlardan sıkça duyarız. Salata diyet yapanların ve dışarıda yemek yemek zorunda olanların en büyük kurtarıcısı ama DİKKAT! Sadece salata yedim diye düşünürken sosları yüzünden düşündüğümüzden çok daha fazla kalori alabiliyoruz.
   Bu yüzden ben salata sipariş ettiğimde sossuz istiyorum. Yağ koymamalarını, onun yerine biraz limon varsa da nar ekşisi ilave etmelerini rica ediyorum. Siz salatayı yağsız olduğunda lezzetsiz buluyorsanız, zeytin yağını ayrı getirmelerini isteyin böylece ne kadar yağ koyacağınıza kendiniz karar verirsiniz. Restoranların öncelikli hedefi lezzet ve müşteri memnuniyeti olduğu için kalorilerini çok düşünmeden sosları ve yağları lezzet verici olarak bolca kullanıyorlar.
   Bir de salata yemenin ikinci bir boyutu var: kendini kandırma. "Bugün bir şey yemedim sadece tavuklu salata yedim." diyoruz örneğin. Tavuklu salata, ızgara tavuk ve salatadan oluşuyor. "Bugün ızgara tavuk ve yanında salata yedim." dediğimizde sanki daha çok yemiş gibi hissediyoruz. Salata tavuklu da olsa biftekli de olsa salata sonuçta gibi düşünüyoruz.
   Salata demişken kardeşim, geçen gün House Cafe 'de diyet tavuklu salata yedi. Ben de tadını merak edip tadına baktım. Sezar salatasına benziyor ama sosu mayonez yerine light yoğurtla yapılmış. Yoğurda keten tohumu ve biraz da ceviz ilave etmişler. Sağlıklı ve lezzetli bir seçim. Tavsiye ederim.


                     Bu, kardeşimin salatası. Fotoğrafını çekmek aklıma biraz geç geldi. Masaya ilk         geldiğinde görünümü daha güzeldi.


                     
                   Bu da, benim dün Nişantaşı Zamane Kahvesinde yediğim " Külbastı Salatası". O da oldukça lezzetliydi. İçecek seçimim ise her zaman olduğu gibi su.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder