23 Ekim 2012 Salı

Gizli silahlar: Keten tohumu


  Kilo verme sürecimde bana çok yardımcı olan kankalarımdan birini, sizlere takdim etmek istiyorum: keten tohumu. Çoğu diyet kitabında,televizyon programlarında adını sıkça duymuşsunuzdur. Tatsız tuzsuz bir şey aslında ama bağırsak çalışmalarını çok iyi düzenliyor. Aynı zamanda okuduğum beslenme kitaplarından , iyi bir omega-3 kaynağı olduğunu öğrendim. Ben onu ya yoğurdun içine ya salataların üstüne ekleyerek tüketiyorum. Sabahları mısır gevreği yemeği seviyorsanız ona da katabilirsiniz. Ben pek sevemiyorum mısır gevrekli kahvaltı tarzını, doymuyorum ya da içimdeki alaturka ruha aykırı geldiği için gözüm doymuyor da olabilir.  :)

   Herkes en sevdiği öğünü tercih ettiği şekilde tüketmeli bence, ben akşam yemeğini çok sevmem zaten en geç 6.30 da yemiş oluyorum. Favorim ise kahvaltı bu yüzden kimse kusura bakmasın sevmediğim şeyleri kahvaltıda yiyemem. Neyi, hangi  öğünde tüketmek isterseniz o zaman tüketin keten tohumunu da. Peynirin üzerine, makarna sosuna ya da omletinize bile ekleyebilirsiniz. Etkisini görebilmek içinse üzerine su içmek gerekiyor.

   Her şeyde olduğu gibi keten tohumunu da ölçülü kullanmak lazım çünkü fazla kullanılması halinde,bağırsak faaliyetlerini arttırdığı için gününüzü tuvalette geçirmek zorunda kalabilirsiniz. Benden uyarması :)



3 yorum:

  1. Günlük keten tohumu tüketimi ne kadar olmalı peki?

    YanıtlaSil
  2. Okuduğum beslenme kitaplarının bazılarında 1 tatlı kaşığı bazılarında 1 yemek kaşığı kadar öneriliyor. Ben 1 tatlı kaşığı kadar tüketiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senden sonra ben de keten tohumuna başladım. 1 tatlı kaşığı kadar yoğurtla karıştırarak ya da doğrudan çiğneyerek tüketiyorum. Sanırım bağırsakların çalışması için faydalı oluyor. :)

      Sil