9 Mayıs 2015 Cumartesi

Dogru İnsan

Diyet yapmaya çalışırken hepimiz birilerinden yardım talep ediyoruz. A'dan Z'ye her şeyiyle düşündüğümüzde, bu işin bir bileni olarak diyetisyenlere, spor salonlarındaki spor hocalarına, bazen eczacıya, GNC'de görevli satış danışmanına, Nike'da ayakkabı reyonundaki adama bir şey sorarken bilgisine inanıp güveniyoruz.  Özellikle diyetlerimizde önemli rol oynayan diyetisyenler üzerinde durmak istiyorum bugün.

Bir spor salonuna yazıldık ya da diyetisyene başladık ilk görüşmedeyiz. Beklentimiz yüksek, hayallerimiz var. Yaza bomba gibi girmeliyiz, şunun şurasında azıcık zaman kalmış.  Bence diyetisyenler öncelikle insanların kendilerinden beklentileri olduğunu bilmeli ve eğer karşısındaki deneyimli bir diyetçiyse defalarca baştan başlamanın ne demek olduğunu, nasıl bir psikolojiyle diyete yeniden başladığını iyi analiz edip ona göre davranmalılar. Sonuç olarak biz kilo vermek isteyenler olarak karşımızdakine güvenip kendimizi tamamen teslim ediyoruz.





Karşımızdaki kişiyle elektriğimizin tutması, kişini tarzının bize uygun olması çok önemli bence. Verdiği güven kadar bilgisi, yenilikleri takip ediyor olması da önemli. Herkesin eğitimine saygım sonsuz. Gerçekten çok değerli diyetisyenlerden çok şey öğrendim; fakat vasatın çok altında ve bilgisine güvenemediğim diyetisyenlerle de görüşme sansım oldu. Bu kulaklar "senin çok kasın var, onları yakalım" diyen diyetisyen de duydu. Şimdiye kadar bana öğretilen, sağlıksız yapılan diyetlerin kas kaybettirdiği, Diyetisyenle çalışmaksa kas kaybı olmadan kilo vermeyi sağlayacağından daha sağlıklı olduğuydu. Özelliklerle fazla kilo verenlerde bir miktar kas kaybının doğal olduğunu biliyorum ama 3-4 kilo vermeye gittiğimde böyle denmesi bana garip gelmişti. Ayrıca ben o kasları spor yaparak yaptım, canım çıktı neden yakayım ki? Vardır bir bildiği; fakat benim biraz güvenim sarsılmıştı kendisine tekrar gitmedim.

Doğru insanı bulmak, onunla çalışmak bu noktada çok önemli. Aynı şey spor hocaları içinde geçerli. Yaklaşık 3 spor salonu değiştirdim, her salondaki hoca farklı şekilde gösterdi bana hareketi. Neyse bu konuyu farklı bir postta ayrıca incelerim  :)  Ben kilo verirken diyetisyene gitmemiştim ama daha önceki kilo verme denemelerim diyetisyenlerle olmuştu. Ayrıca kilo almaya başlayınca sanırım bir şeyi yanlış yapıyorum diye farklı diyetisyenlerle görüştüm. Ben biraz özgürlüğüme düşkünüm sanırım, birine karşı sorumlu olmak bana iyi gelmiyor. Bazı insanlar da tam tersi birinin kontrolünde olunca, ona karşı sorumlu hissedince daha iyi motive oluyor. Tamamen sizin tercihinizle alakalı bir durum. Ayrıca sizin tarzınız kime daha yakınsa onunla çalışmak da önemli, bazıları ekmeksiz olmaz diyor bazılarıysa ekmek vermiyor. Çözemedim gitti :) Diyetisyenlerin yanı sıra farklı uzmanlıktaki doktorlardan da farklı, birbirleriyle çelişen öneriler geliyor. Önemli olan insanın kendine en uygun olan insanı bulup yoluna onunla devam etmesi.














Hayat kurtarıcı arkadaşlar iyi ki var <3  Her türlü desteği için Nil'e çok teşekkürler. Konuyla pek alakası olmasa da daha önce gerçekleştirdiğimiz çekimin bazı karelerini kullanmak istedim. Fotoğraflar yine Hazal Aslan'dan.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder