30 Temmuz 2013 Salı

2- Nice'den Bildiriyorum: Fransız kadınlar neden zayıf?

   Bir önceki postumu fotoğrafsız olarak yapmıştım. Çok içime sinmedi. Nihayet evime döndüm ve istediğim gibi bir yazı olsun diye kolları sıvadım. Gözlemlerimi aktarmaya devam ediyorum. 

   Bugunkü yazının ilk çıkarımı olarak, aslında bizim kültürümüzde olmayan bir konudan bahsedeceğim. Yemek kültürümüz bence fransızlardan çok farklı. Biz de peynir, kahvaltıda yenir ve her öğünde masaya konan bir şey değildir. Burada öyle değil. Kahvaltı dışında her öğünde insanlar, yemekten sonra tatlıdan önce peynir yiyorlar. Acaba bunun zayıf olmalarında bir etkisi olur mu diye düşündüm kendi içimde. Sonuç olarak peynirde bulunan kalsiyum, yağın vücuttan daha çabuk atılmasını sağlıyor. Bizdeki yoğurt, ayran yerine orada peynir tüketiyorlar. Fransızların şarap, peynir keyifleri dünyaca meşhur. Sanırım bu peynir faslının mantığı da yemek sonrası şarabın yanında aperatif olması. Bizdeki rakı-kavun-peynir üçlemesinin fransızı, şarap-peynir. Sonuç: Peynir yiyorlar. 

   İkinci olarak dikkatimi çeken konu, ekmekleri. Fransızlar pastahane konusunda gerçekten çok iyiler. Bu durum da benim için pek güzel olmadı tabii:) Meshur ekmekleri ise, baget denen ince, uzun, sertçe bir ekmek. Ben yerken yoruldum. Sanırım Fransızlar da yoruldukları için fazla yemiyorlar ya da yeseler bile çok çiğnemek zorunda kalıyorlar. Sonuç: Yemekleri yerken tadına varmak için iyi çiğnemek önemli. ( Bu benim pek becerebildiğim bir konu değil, genelde lüp lüp yutma taraftarıyım :))

                             


   Öğle yemeklerinde restorantlarda gördüğüm kadarıyla insanlar; salata, sandviç, krep gibi şeyler yiyorlar. Ev hayatlarını bilemem ama bana sanki öğle yemeklerine çok önem vermiyorlar, geçiştiriyorlarmış gibi geldi. Benim gibi sulu yemek seven bir insan için bu biraz zor oldu. Ayrıca salataya bayılan bir insan olarak beni üzen konulardan biri: salata fiyatları oldukça yüksekti. Bunun da salatya olan talebin yüksekliğinden kaynaklandığını düşünüyorum. Öğrenciyiz biz! Sonuç: Öğlen için ağır yemekler yerine hafif şeyler tercih ediyorlar.

                          
(Bu benim favorim olan domates ve mozarella) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder