3 Nisan 2013 Çarşamba

"Kaç Kiloya Programlısın?"

Geçen günkü yazımda bir kitaptan bahsedeceğimi söylemiştim. İşte bu kitap, Nil Gün'ün "Kaç Kiloya Programlısın?" adlı eseri.


Ben okumaktan çok keyif aldım. Özellikle diyet yapmanın bilinç altı, hormonel boyutu çok güzel anlatılmış. Hatta kitabı okuduktan sonra ne zaman yiyecek bir şeye uzansam, vücudumun içinde bir futbol maçı varmış gibi hissediyorum ve eğer bir şeyler yiyorsam açlık hormonu grelin, tokluk hormonu leptine gol atmış gibi düşünüyorum. Tabii biz leptini destekliyoruz bu maçta:)

Bir de kitaptan tüm yeme bozukluklarının, depresyonun, spor bağımlılğının sebebinin aslında vücudumuzun ürettiği endorfin olduğunu öğrendim. Endorfin bizim acımızıi hissetmemizi hafifleten hormonumuz. Örneğin spor yapan biri, ilk başlarda zorlanırken sonra daha az acı hissetmeye başlıyor. Bunun sebebi vücudumuzun acıyı hissetmemek için kendi ürettiği uyuşturucu madde olan endorfinmiş.

Artık nerede sporda zorlanan, canı acıyan ya da depresyonda birini görsem yanına sessizce yaklaşıp "merak etme, birazdan vücudundaki endorfin yükselecek ve böylece acın azalacak." diyip kaçıyorum. Aslında vücutta endorfinin üretim şekli hakkınca pek bir bilgi sahibi değilim ama vücudumdaki endorfinle psikolojik olarak çok sıkı bir ilişkimiz var bu ara. Spordan sonra pamuk şeker gibi olma sebebimiz kendisi:)

Klasik, 1 dilim ekmek, 1 kibrit kutusu kadar peynir diyen diyet kitaplarından farklı şekilde diyet yapma sürecini anlatan bir kitap okumak isterseniz şiddetle tavsiye ederim:)



Fotografta arka fondaki tombik yanak benim:) Kendinize güzel bir çay ya da kahve yapıp aradada suyunuzdan yudumlarken kitabınızı keyifle okuyun:)

1 yorum: