20 Mart 2013 Çarşamba

Gıda İntolerans Testi

Eskiden midem Halkalı çöplüğü gibiydi. Ne yersen yiyeyim hiç olumsuz tepkiler vermezdi. Bakmayın öyle umursamaz olduğuna, aynı zamanda en duygusal organımdır midem. Bir şeylere sinirlendiğimde, üzüldüğümde hemen ilk o tepki verir. Sinirlendiğim anda kusma ihtiyacı duyuyorum, midem kasılıyor, değişik şeyler oluyor. Hiç birimiz sinirlenmeyelim, hep mutlu olalım. :)

Neyse, benim kendi içimdeki bu Halkalı çöplüğüm, kilo verdikten sonra kendini ingiliz asilzadesi sanmaya başladı. Eskiden KFC dışında hiç bir şeyden etkilenmeyen midem (Ne işim vardı benim o mutant KFC tavuklarıyla acaba, şimdi üzerine dünyaları verseler mideme onları yemek gibi bir kötülüğü yapamam, önünden bile geçerken adımlarımı hızlandırıyorum.) şimdi her şeye bir kulp takan, ayyy o yağlı, ayyy şu söyle diyen bir mızmız oldu. Ben de yeni midemin dilinden pek anlayamayınca gıda intolerans testi yaptırmaya karar verdim. Normalde biraz pahalı bir test. Ben fırsat sitelerinin birinden inanılmaz uygun fiyata satın almıştım yanılmıyorsam %90 civarı bir indirimle.

Gittim, başıma metal bir şey bağladılar, metal bir zemine çıplak ayak bastım ve ellerimle de metal bir şeyler tuttum. O işlem sırasında kendimi bilim kurgu filminindeymişim gibi hissettim. Kan vermedim. Sonra sonuçlarım geldi. Bazı sonuçlara çok şaşırdım. Her sabah lor peyniri yiyen benim aslında lor peynirine intoleransım varmış. Mantar mı!? Mantarı çok severim ve asla bana dokunduğunu düşünmüyordum. Peki buğday ekmeğine ne demeli? Demekki çavdar yemeliyim artık. Kepekli ekmek de kurtarmıyor o da buğday. Her şeyin içinde buğday unu var, kaçmak zor biraz.


Telefondan gelen mailin fotografını çektim, bu yüzden en alttaki diğer bölümü çıkmamış. Diğer bölümünde ise bayılarak yediğim ama artık "cidden dokunuyormuş ya" diye kaçındığım MANTAR var.

Bir de içecekler bölümü çıkmamış orada da mayalı içkiler vardı. Onları biliyordum zaten şarabın ve biranın kokusu bile migrenimi çıldırtmaya yetiyor. Bir de üzüm suyu varmış.

Bu test geldikten sonra " dur bi deneyeyim, şimdiye kadar yedim bir şey olmuyordu" diye yediğim besinler beni gerçekten etkiliyormuş. Ben hep adı daha çok gaz yapıcı, hazmı zor diye çıkan besinlerin günahını almışım. Tabii günlük hayatımızda yediğimiz her şey testten geçmiyordur ama örneğin ben artık et yiyeceğim zaman daha yağlı olmasına rağmen kuzu eti ya da tavuk tercih ediyorum.

Bu testi yaptırmak, kilo vermek için zorunlu mu? Kesinlikle hayır. Üstelik fiyatları da oldukça yüksek; fakat günlük hayatta migreninizin, yorgunluğunuzun, gazınızın hangi besinler tarafından tetiklendiğini öğrenebilirsiniz. Benimkinden çok daha kapsamlı testler de var. Ben sadece midemin yeni dilinden pek anlayamadığım için yaptırdım. Demekki aslında eskiden de bana bu gıdalar dokunuyormuş ama ben yediklerime pek dikkat etmediğim ve mideme çöplük muamelesi yaptığım için fark etmemişim. Bazı gıdaların size dokunduğunu zaten anlarsınız.

Bunun gibi kan tahlili yapılan bir de York testi var. İnsanlar böylece kan tahlili yaptırıp dokunan besinleri yemeyince kilo verebiliyorlarmış. Ben kilo vermenin o kadar kan tahliliyle, özel diyetlerle yapılması gerektirecek kadar komplike ve zor bir şey olduğunu düşünmüyorum. Ben kilo verdikten sonra yaptırdım kendi intolerans testimi.

Gıdalara ve insanlara intoleransınızın az, toleransınız bol olduğu bir gün dilerim :)

2 yorum:

  1. en son yorumuna bayildim :) evet bu testler bazen cok ise yariyorlar.. kardesim basi cok agriyir diye kan tahliyi yapti, sonuc trioid cikti.. senin yaptigin tahlil süpermis, böylece seni rahatsiz edicek veya siskinlik yapical seylerden uzak durursun :) aslinda midemize cok iyi davranmamiz gerek.. :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim, bazen hiç ummadığımız şeyler dokunabiliyor. Artık dokunanları tercih etmemeye özen gösteriyorum:)

    YanıtlaSil