29 Aralık 2012 Cumartesi

Unutulan Bir Alışkanlığa Geri Dönüş

 
   Geçenlerde bir süredir kilo verme dönemimdeki alışkanlıklarımdan birini artık yapmadığımı fark ettim. Neden bıraktım acaba diye kendime sorduğumda bir cevabım yok. Sanırım sebebim, okul başladığında uykumdan feragat edememek ve giyinip hemen evden çıkmak. Tekrar uygulamaya başladığımda ise bu alışkanlığı bırakmakla ne büyük bir hata yaptığımı anladım. Bu alışkanlık aslında diyetlerde klasik olan, kahvaltıdan önce limonlu ılık su.
   Limona ve sıcak suya dair zayıflama konusunda binlerce halk efsanesi dolaşıyor. Deneyen biri olarak söylüyorum ki gerçekten tok tutuyor. Ben içine bir ince dilim elma ve o gün vücudumda şişlik hissediyorsam biraz maydanoz koyuyorum.
   Şimdi okula gidişimi ve beslenme düzenimi tekrar düzenleme gereği duydum. Sabah tiroid hapımı 2 büyük bardak suyla içiyorum. Ardından en az yarım saat beklemem gerekiyor kahvaltı için.Bu yüzden de yanıma alıp vapurda yiyorum genelde. Evde kahvaltı için daha erken uyanmam gerekiyor. Peki kim yarım saat erken uyanacak bunun için? Sanırım ben değil! Ben de kahvaltıyı vapur yerine okulda, vapurda da termosla götürdüğüm limonlu, elmalı ılık suyumu içmeye karar verdim. Son bir haftadır öyle yapıyorum ve kendimi daha iyi hissediyorum. Sabah limonlu su mide bulandırıcı gelebilir ama elma tadını hafifleştiriyor.
    Kendinize yeni yıl hediyesi olarak sevimli bir termos alın ve içine güzel bitki çayları, kahveler koyup güne mutlu başlayın.





    Herkese mutlu, sağlıklı, fit bir yıl diliyorum. Umarım yeni yılda hepimiz kilolarımızdan kurtulup istediğimiz bedene sağlıkla kavuşuruz. MUTLU YILLARR!!

7 yorum:

  1. offf offf su kilolar yokmu kilolar.. sporu sevmem gerek, aksam 6 dan sonra yemek yememem gerek.. ne yapmam gerektigini biliyorum ama yapmiyorum :( neyse bu karisimi nasil hazirliyorsun?? gunde kac bardak iciyorsun?? insallah 2013 de saglikli bir sekilde kilolarimizdan kurtuluruz. :)

    YanıtlaSil
  2. Özel bir karışım değil aslında sıcak suyun içine yarım limon sıkıyorum. İçine de bir dilim elma atıyorum genelde. İstersen başka bir meyve mesela armut,portakal gibi bir şey de koyabilirsin ya da hepsini birlikte de koyabilirsin zevkine göre. Ben çok şişkin uyanırsam sıcak suyun içine limon, elma dilimi biraz da maydonoz ekliyorum. Asıl malzemeler sıcak su ve yarım limonun suyu. İçine istediğin malzemeyi ekleyebilirsin ya da sadece limonlu su da olarak da tüketebilirsin. Saece limonlu su bana ekşi geliyor o yüzden elma atıyorum içine. Ben sadece sabahları içiyorum ama açıkmadığın halde bir şeyler atıştırmak istersin ya, o zamanlarda da içersem o isteği baya azaltıyor bende. O kilolar yok mu başa bela! Noel baba keşke incecik bir vücut hediye etse bize yeni yılda :) inşallah kurtulup bir daha da asla geri almayız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ailenele ve sevdiklerinle birlikte nice saglikli mutlu senelere.. ahh ahh keske noel baba öyle bisey yapsa ;) insallah kurtuluruz su kilolarimizdan :) yeni yila girdik, iddayada girdik 3 aya kadar 6-8 kg.. 2013 icin dilegim sporu sevebilmek :) ilk is bu icecekle baslamak, eskiyi sevdigim icn sorun olmaz sanirim.. ama malesef yarin oglene 4-5 gunlegune tatile cikiyorum ve ara vermem gerekicek.. ama bol, bol gezicez.. mutlu yillar..

      Sil
    2. Bol bol gez tatilin keyfini çıkar, diyet zaten hepimiz için kürkçü dükkanı, dönüp dolaşıp başlıyoruz. :) mutlu yıllar! Bu yıl bize güzel beslenme alışkanlıkları, sağlıklı yaşam bilinci katsın:)

      Sil
  3. Tiroid hapım demişsin, sanırım sende de hipotiroidi var.. Bende hipertiroidi vardı ve radyoaktif iyot tedavisi ardından hipotiroidiye döndü ve çok kilo aldım.. Benim de hedefim 25 kilo. Ve sen yanlış anlamadıysam hipotiroidi olmana rağmen böyle güzel kilo verebildiysen, ben de verebilirim, değil mi? (Çünkü biraz da bu bahane ardına saklanıyordum)

    YanıtlaSil
  4. Evet malesef 7 yıldır hipotroidim var. Bizim için kilo vermek normal bir insana göre çok daha zor. Belli bir kırılma noktasına kadar çok zorluyor ama pes etmezsen yavaş yavaş vermeye başlıyorsun. Benim başka metabolizma yavaşlatıcı hastalıklarım da var. Ben de yıllarca kilo veremememin sebebi olarak hastalıklarımı gösterdim ve umudumu büyük ölçüde yitirmiştim. Bizim gibi insanların yapması gereken hastalıklarını kabullenmek ve sabırla devam etmek. Bende radyoaktif tedaviyi araştırıyordum acaba nasıl diye hipertiroidi hipotiroide döndürmesi çok enteresan. Sen memnun kalmamışsın sanırım bu tedaviden. Bizim için gerçekten işleri gerçekten zorlaştıran bir durumumuz var ama kilo verdikten sonra benim tiroidim de daha iyi çalışmaya başladı. Soruna cevabım: kesinlikle verebilirsin :) sadece normal insanlardan daha sabırlı olmam gerekiyor.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanıtın için çok teşekkür ederim, benim hipertiroidim olduğu dönemler deli gibi abur cubur yememe rağmen 1.75 boyum 72-73 kilo civarıydım,yine topluydum ama çok fena görünmüyordum. Ama üniversite 3. sınıftayken kaldığım yurttaki oda arkadaşlarımdan biri tıp öğrencisiydi ve bana "sende hipertiroidi olabilir" dedi çünkü çok terliyordum, kış ortasında şortla geziyordum, deli gibi çarpıntım oluyordu. Tahlil yaptırdığımda ise doktor "senin bu halde ayakta gezmen bile mucize" dedi, beni meğersem kilo almaktan koruyan oymuş, aşırı çalışıyormuş. 2 yıl kadar tiroit salgımı azaltmaya çalıştı doktorum ama azalmadı. Tabi yine o dönem aldığım hormonlardan ötürü fena kilo aldım. Sonunda dedi ki "bak bunu çok çalışan bir motor gibi düşün. Motor çok çalıştığında bir süre sonra bulunduğu cihaza da zarar verir, o yüzden iyot tedavisi yapmamız lazım" Nodülüm de olmadığından bana bir iyot hapı içirdiler, radyoaktif madde olduğu için 1 hafta boyunca aileme bile yaklaşmadım, yaklaşık 6 hafta hamilelere yaklaşmam yasaktı. Ayaklı x-ray cihazı gibiydim :)) Sonra tiroidim bu sefer tersine döndü, hiç çalışmamaya başladı. Hiç çalışmaması, aşırı çalışmasından daha iyiymiş, en azından kontrol altına alınabiliyormuş ama tedaviden beri 2 senedir tiroidim bir türlü düzene girmedi. En son geçen hafta tahlil yaptırdım ve yine yüksek, neticede doktorum 100mg a çıkardı hapı. En en en kötüsü ise şekerim ve kolesterolüm çok yüksek çıkınca doktor şeker ilacı verdi:( Acayip moralim bozuk. Gerçi şeker ilacını diyabet olmayayım diye verdi, insülin direncim olmasın diye. Ama yine de insanın canı sıkılıyor. Tüm bunları yazdım, başını şişirdim ama gerçekten hem iradesizlik hem de bu yaşta bu kadar sağlık problemi insanın hem kendine inancını sarsıyor hem de mutsuz ediyor. Mutsuzum :/

      Sil