9 Kasım 2012 Cuma

Önemli Olan: Niyet

   Diyet yapıyorsak, ot gibi yaşamıyoruz. Vazgeçemediğiniz şeyler varsa alternatiflerini üretin. Mesela canınız hamburger istediyse sadece köftesini, turşu,domates, yeşillikle yiyebilirsiniz. Bugün canımın -normalde hiç istemez - hamburger isteyeceği tuttu. Ben de kendimi kırmadım tabi :) Kendime bir gurme burger söyledim küçük boy. Ekmeğini ve soslarının hepsini ayırdım. Sadece köfte, turşu ve yeşillik kaldı. Onu yedim. Daha sonra psikolojik mi fizyolojik mi anlamadığım bir şekilde midem yanmaya başladı. Aslında sadece daha farklı bir köfte yemiştim. Uzun süre yemedikten sonra yerseniz aslında bu tarz yiyeceklerin hazmının ne kadar zor olduğunu anlıyorsunuz.
   Tatlılarımı evde kendim yapmaya başladım. Sütlü tatlıları tercih ediyorum, en azından yağsız sütle yaparak kalorisini biraz düşürebiliyorum. Tatlandırıcı kullanmıyorum, kimyasal tatlandırıcıların şekerden daha zararlı olduğuna inanıyorum.
   Bir de son numaram: yemeklerin isimlerini değiştirmece. Bu sabah tartıda biraz fazlam çıktı ayıptır söylemesi bir de üstüne öğlen hamburger köftesi yiyince akşam hemen kendimi spor salonuna attım ve akşam yemeği olarak da buharda kabak yaptım. Buharda kabak bilinen adı, benim koyduğum ad ise "kabak mantısı". Kabakları buharda haşlayın, üzerine sarımsaklı yoğurt koyun. Nane, pul biber birazcık da keten tohumu atın buyrun size kabak mantısı. Önemli olan niyet :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder