6 Kasım 2012 Salı

Sürüye Uymamak Lazım

   Piyasada bulunan binlerce zayıflama kitabından en az biri eminim sizin evde de bulunuyordur. Her pazartesi diyete başlayacağımız için pazar gününden kitapçılar itinayla dolaşır ve en hızlı en etkili diyet yolunu ararız.
   Herhangi bir doktorun söylediği 1 dilim ekmek, 1 kibrit kutusu kadar peynir herkese uymuyor. Fırsatınız varsa bir diyetisyenden birebir yardım almanızı ya da kitaplarda söylenen diyetleri, kendi tercih ve zevkleriniz doğrultusunda değiştirmenizi öneririm. Dukan diyeti çoğu insanda başarılı oldu ama ben yapamadım, bana göre değildi çünkü ben et değil meyve sebze seviyorum, 2 gün bile dayanamadım. Önemli olan vücudumuzu tanımak. Vücudumuzu istediğimiz şekle sokmaya çalışırken onun isteklerine kulak tıkamamak. Örneğin ben Fransadayken her gün mutlaka 1 nutellalı krep yiyordum; ancak günde 15 km yürüdüğüm göz önüne alınırsa bunu hak ediyordum. Bir gün yolunu Fransa'ya düşerse kesinlikle nutellalı krep yemenizi tavsiye ederim. :)
   Özellikle tanınmış, konularında uzman olan kişilerin kitaplarını tercih etmek çok önemli yoksa piyasada binlerce yo-yo diyeti diye tabir edilen 2 kilo verdirip 5 kilo aldıran diyet listeleri var. Kilo vermeye çalışan birinin aslında diyet reçetesine ihtiyacı yoktur! Nerede hata yaptığı için kilo aldığını keşfetmeye ihtiyacı vardır! Çünkü eminim ki listelerin çoğunu zaten denemişsinizdir. Kendimden örnek vereyim, denemediğim pek bir şey kalmadı, yok ayırma diyeti yok karpuz diyeti... En sonunda karpuz gibi olan ben oldum :)
   Yarın ilk iş olarak bir kitapçıya gidin, sağlıklı yaşam ve beslenme ile ilgili olanları şöyle bir karıştırın, size en sempatik geleni satın alın ve okumaya başlayın. Ders çalışır gibi okuyun ama, "ben neyi yapmıyorum da kilo veremiyorum" diye sorgulayarak okuyun, kendinize notlar çıkarın. Ben kitap konusunu biraz abarttım galiba :) en son D&R'ın diyet bölümüne rakip olabilecek kadar toplamıştım. Dilara Koçak'ın kitabını çok severek okudum size de tavsiye ederim. Şimdi kızlar, amacımız sürüye uyup verdiğimiz kiloları 3 kat geri almak değil, kendimize yeni bir yaşam tarzı oluşturmak. İstikamet kitapçı ve ardından spor salonu! İleriiiiii


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder