20 Şubat 2013 Çarşamba

Ilık Yulaf Ezmesi Maceram

Bir yiyecek var ki ne kadar uğraşsam da severek yemeği başaramadım. Bazen kendimi onu sevdiğime inandırarak yemeye çalışıyorum. Üstüne güzel güzel süslemeler yapıyorum; fakat olmuyor. Diyet listelerinde, sağlıklı beslenme kitaplarında sıkça tavsiye edilen bu yiyeceği yine de pek sevemedim. İşte bu yiyecek: Yulaf Ezmesi! Yulaflı kurabiyeleri ya da tam tahıllı ekmek, kralerlerin üzerindeki yulaflarla sıkıntım yok ama süt ya da yoğurtla karıştırıp yemeye çalışınca pek mutlu olmuyorum. Bir süre önce okuduğum Taylan Kümeli'nin kitabından sonra ilk kez ılık yulaf ezmesi yapmaya karar vermiştim. Tarifteki malzemeleri alıp, bir de güzel fotoğraf çekmiştim o zaman.


Sonuç aslında oldukça doyurucu. Kahvaltılık gevrekleri seviyorsanız, yulaf ezmesini de deneyebilirsiniz. Ben ikisinden de pek hoşlanmıyorum açıkçası:) Yoğurdun içine meyve koyup yemek, bana kahvaltılık gevrek koyup yemekten daha güzel geliyor.
Dün sabah House Cafe'ye kahvaltıya gittim. Menüde ılık yulaf ezmesinin adını gördüm. Acaba ben mi beceremiyorum yapmayı diye düşündüm kendi kendime ve yulaf ezmesi yemeğe karar verdim. Gelen tabak çok estetik görünüyordu. İçinde yok yoktu neredeyse. Üzerine de biraz mısır gevreği koymuşlar. Benim yaptığımdan çok daha güzeldi. Biraz yedikten sonra şiştim ama çok bayılarak yemedim. Sadece, ne kadar sağlıklı, içinde yaban mersini ve keten tohumu bile var diye yedim.


Özetle, farklı yerlerde hazırlanmış yulaf ezmelerini yedikten sonra, sevmediğim şeyleri sevmeye çalışmaktan vazgeçtim:) Yulaf ezmesini seviyorsanız House Cafe'ninki başarılıydı, beğenebilirsiniz ya da onların yaptığı gibi elma, ketentohumu, fındık vs ile süsleyerek evde daha güzel görünümlü bir yulaf ezmesi elde edebilirsiniz.

2 yorum:

  1. evet bazu seyler sevilmeyince sevilmiyor :) insanlarda oyle :) seveniyince sevemiyorsun :) yulafi pek denemedim 2-3 defa ama doyurucu oldugunu biliyorum.. bakalim yine deniYelim bi :)

    YanıtlaSil
  2. Seviyorsan ye bence, aslında çok yararlı ama olmayınca olmuyor:) Yerken zevk almadığım şeylerden kalori almayı pek sevmiyorum o yüzden bir daha denemeyecekler listesine girdi benim için.

    YanıtlaSil