21 Ocak 2013 Pazartesi

En Hassas Organımız Kalp Değilmiş!


   Bir haftadır yazamamıştım. Hem inanılmaz yoğun bir final haftası geçirdim hem de ne zaman yazmaya kalksam site hata verdi. Neyseki sonunda problem çözüldü. Final dönemi tüm öğrenciler için çok yoğun bir dönem. Kilo alınması da kaçınılmaz çünkü uykusuzluk, stresten devamlı atıştırma isteği, spora zaman olmaması vs. bahanelerle giderek şişkolaşıyoruz. Çağımızda gençler arasında obezitenin bu kadar yaygınlaşma sebepleri incelenirken neden kimsenin aklına eğitim sistemini incelemek gelmiyor acaba? Neyse eğitim sistemine hafiften sövdükten sonra gelelim fasulyenin faydalarına...
   Final döneminde ben de her standart öğrenci gibi tombikleştim. Bünyem nedense tekrar şişko olmaya çalışıyor. Sevgili bünyem amacın ne senin? Cuma saat 11'de son sınavım bitti ve sınav salonundan çıktığım anda kendimi kampa aldım. Her yere yürüyerek gitme prensibimi tekrar canlandırdım. Tabi yediklerime maksimum dikkat gösterme de eklenince yakında tekrar fit olmayı planlıyorum. Asıl söylemek istediğime hala gelemedim. -Nasıl çenem düştü yine, Tansu'cum hadi ama aaaa hayat hikayeni anlattın.-
   Geçen gün finallerimden biri öğleden sonraydı. Sabah ders çalışmam gereken vakti yayılıp televizyon izleyerek geçirdim :) Amaaaaa iyi ki öyle yapmışım. Hayatımda çok faydalı olacak bir şey öğrendim. Doktorum programında Dr. Ayça Kaya konuktu. En hassas organımızı hep kalbimiz olarak bilirdik ya, değilmiş. En hassas organlarımız bağırsaklarımızmış. Hemen üzüldüğümüzde kırıldığımızda, kalbimizden önce bağırsaklarımız küsermiş. Duyduğumda çok şaşırdım. Artık sevgililer birbirine kalp yerine bağırsak çizip yollasın madem:) Sonra düşündüm ki gerçekten öyle.
   Bağırsaklarımızın da sevgi görmeye ihtiyacı varmış. Hamile annelerin karınları sevdiği gibi saat yönünde dairesel hareketlerle okşamak gerekirmiş. 3 gündür bağırsaklarımla pek samimiyiz. Meğer onlar da benim gibi ilgi arsızıymış. Nasıl güzel çalışmaya başladılar. Özellikle kabız probleminiz varsa bağırsaklara masaj yapmak gerçekten işe yarıyor. Denedim, onayladım. Etrafımızdaki her şeye sevgi gösterirken neden hep kendimizi ihmal ediyoruz? Bebeğini her banyodan sonra özenle
yağlayan anne, neden kendisine nemlendirici sürmeye bu kadar üşeniyor?
   Vücudumuzla barışmanın vaktı geldi. Ona tek bakabilecek insan biziz. Vücudunuzu sevin. Organlarınıza iyi bakın. Allah korusun ama herhangi bir organımız iflasa ettiğinde tüm vücut ölüme sürükleniyor. Zamanımız varken vücudumuza sevgi göstermeye bağırsaklarımızdan başlayabiliriz bence. Unutmayın: saat yönünde hafif bastırarak dairesel hareketler...


Pijamalarımla bu postu yazarken bir de bağırsaklarıma masaj yapınca, kendimi uyurken göbeğini kaşıyan Garfield gibi hissettim. :)



2 yorum:

  1. finaller icin bol sanslar.. ve sen hemencicik fit haline geri dönersin ;) demekki bagrsaklarimiz kabizken bosuna rahatsizlik vermiyorlarmis, sadece biraz ilgi bekliyorlarmis ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çalışmalara başladım bugün baya yprucu bir antreman yaptım. Evet, öğrenince çok şaşırdım hemen paylaşayım dedim. İlgi arsızlarıymış meğer, biraz sevip okşayınca inanılmaz düzenli çalışıyorlar. :)

      Sil