10 Ekim 2012 Çarşamba

Diyet kankaları , diyet kurtarır



Blogda sadece yaptıklarımdan yola çıkarak yaşadıklarımı anlatacağımı zaten söylemiştim. Şimdi bana bu süreçte en yardımcı olan şeyi açıklayacağım: Yaşam Koçu. Benim daha çok tercih ettiğim söyleyişi ise: Diyet Kankaları :)

Yaşam koçunun adının çok havalı olduğuna bakmayın, aslında demek istediğim sözünü dinlediğiniz ve sizi iyi yönlendireceğine inandığınız bir arkadaşınız ya da herhangi bir eş dost veya profesyonel bir destek de olabilir. Yaşam koçunuzun ana görevi, diyetinizi sabote etme olasılığını hissettiğinizde superman edasıyla diyetinizi toparlamak,en azından "battı balık yan gider" mantığının önüne geçmek.

 Doğru partneri seçmek hayatın her alanında olduğu gibi diyette de çok önemli. Örneğin canınız tatlı istediğinde 1 porsiyon cheesecakein hepsini mideye indirmek yerine partnerinizle paylaşırsanız hem daha az kalori almış hem de tatlı isteğinizi kendinizle inatlaşmadan halletmiş olursunuz.

 Koçunuzla aynı zamanda psikolojik durumunuzu tartışabilir fikrini sorabilirsiniz. Unutmayın bu uzun ve zorlu bir süreç, elbette takılma kilonuz ya da vücudunuzun su tuttuğu dönemler olacak. Koçlar işte bu zamanlar için var!

Ben çok şanslıyım ki beni benden daha çok düşünen bir kardeşim var ve benim yaşam koçum oydu. Tatlı ya da muzur bir şeyler yemek istediğimizde bölüştük, sonra yediklerimizi yakabilmek için birlikte yürüyüşe çıktık. Spora gitmek zor geldiği zamanlarda beni gitmem için motive etti. Bu süreçte en büyük destekçim oydu. İyi ki var. :)

Koçunuzu seçerken bence dikkat etmeniz gereken bazı kriterler var, bunlardan en önemlisi ne söylerse söylesin alınmamalısınız çünkü iyiliğinizi istediğine inancınız tam olmalı. Sizi nasıl gaza getireceğini bilen biri olmalı kısacası sizi iyi tanıyan ve sizin de ona güveninizin tam olduğu biri olmalı. Sırf diyet kankalığı yapsın diye tam güvenmediğiniz insanlarla kilo verme isteğinizi paylaşırsanız bu size yarar değil zarar getirir ." 1 kaşıktan bir şey olmaz"ların havada uçuştuğu bir diyet pek başarılı olmaz malumunuz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder